Śniadanie bogate w węglowodany prędko pobudzi cukier w naszej krwi.

Od lat słyszymy o tym, iż to właśnie śniadanie powinno być najistotniejszym daniem w ciągu dnia. Czasami jednakże kompletnie o nim nie pamiętamy. Chcemy pospać sobie jeszcze trochę, a po wyjściu z pościeli od razu idziemy się umyć, ubieramy pierwsze z brzegu ciuchy oraz lecimy do pracy czy szkoły.

Zrobienie bogatego w składniki odżywcze i zdrowego posiłku nie powinno na szczęście zajmować dużo czasu. Jeżeli poświęcimy na nie kilka chwil, uda nam się sobie zjeść z rankiem coś pożywnego. Znakomitą podstawą dla naszego śniadania może na przykład być kasza jaglana. Przygotujmy ją jeden dzień wcześniej, ażeby przyoszczędzić sobie pracy. Dodajmy do niej parę łyżek pysznego jogurtu i tak przyrządzoną posypmy mocno skrojonymi soczystymi owocami.

Podobnie możemy postąpić ze zwykłymi płatkami jaglanymi. Śniadanie pełne w węglowodany prędko podniesie cukier w naszej krwi oraz pozwoli na wyprawę do pracy z sporym pokładem energii. Jeżeli jednakże trochę lepiej możemy poczuć się po posiłkach składających się głównie z białka, taka kasza jaglana zjedzona z rana może niestety się nie sprawdzać u nas. Zamieńmy ją klasyczną jajecznicą, przygotowując ją na paru plasterkach boczku a także dokładając do niej szczypiorek. Białka oraz tłuszcze krok po kroku uwalniają energię, poprzez co nasycają nas na niezmiernie długi okres czasu. Wyróbmy sobie rutynę regularnego jedzenia śniadań.

Jeżeli faktycznie nie posiadamy czasu na ich zrobienie, przyszykowujmy je dzień naprzód. Na zimno znacząca większość dań również smakuje wyśmienicie.

Zobacz: http://terapiapedagogiczna.pl/kasza-jaglana-naprawde-taka-wspaniala/